Jakie są zalety OCP? Przewoźnik będzie ubezpieczony od niewykonania lub nienależytego wykonania warunków umowy przewozu. Jest to przydatne w przypadku kradzieży, uszkodzenia lub zniszczenia towarów lub opóźnień w dostawach. Jednocześnie klienci zyskują pewność i bezpieczeństwo, że usługa zostanie należycie wykonana, aw przypadku wystąpienia usterek mogą liczyć na odszkodowanie.
Coraz częściej nie zdecydują się na wybór firmy spedycyjnej bez takiego ubezpieczenia. Firmy ubezpieczeniowe z kolei gwarantują różne zakresy ochrony, ale ich wyceny nie różnią się zbytnio. Większość firm ubezpieczeniowych chroni firmy spedycyjne przed zniszczeniem lub uszkodzeniem ładunku, które może być spowodowane pożarem, awarią, wypadkiem lub kradzieżą na strzeżonym parkingu. Oczywiście firmy transportowe i kierowcy mają wiele obowiązków i nie mogą oczekiwać odszkodowania, jeśli nie wywiążą się z tych obowiązków. Jednak czasami ubezpieczyciele chronią klientów nawet wtedy, gdy awaria była spowodowana rażącym błędem lub celowym działaniem kierowcy.
Ile kosztuje OCP?
Towarzystwa ubezpieczeniowe często stosują różne zasady wyliczania składek OCP. Zazwyczaj brane są pod uwagę następujące czynniki:
- Roczny obrót netto usług przewozowych (wraz ze wzrostem obrotów rosną składki),
- Wysokość kaucji,
- Rodzaj przewożonego ładunku.
Pamiętaj, zawsze możemy negocjować premię. Firmy ubezpieczeniowe na ogół nie biorą odpowiedzialności za przewóz towarów niebezpiecznych i wysokiego ryzyka, takich jak np.:
- środki trujące,
- pieniądze
- dokumenty,
- grafika,
- żywe zwierzęta,
- produkt elektroniczny,
- alkohol,
- tytoń.
Zazwyczaj takie przesyłki wymagają dodatkowego ubezpieczenia.
O czym powinniśmy pamiętać przed zakupem OCP?
Najpierw musimy przejrzeć listę wyłączeń dla ubezpieczenia podstawowego. Musimy zrozumieć, w jakich okolicznościach ZUS nie wypłaci nam odszkodowania.
O OCP https://www.fullpolisa.pl/wylicz-skladke/ubezpieczenie-przewoznika/ możemy mówić dla operatorów krajowych i międzynarodowych. Działalność ubezpieczeniowa ma dwa zakresy geograficzne. Ich rozróżnienie wynika z różnych aktów prawnych. Dwie regulacje (ustawa Prawo przewozowe oraz Konwencja CRM w międzynarodowym prawie przewozowym) określają różne obszary odpowiedzialności przedsiębiorców świadczących usługi przewozowe. W ten sposób firmy ubezpieczeniowe mogą dostosowywać swoje wyceny OCP.
Po pierwsze należy pamiętać, że OCP to umowa związana z ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej przewoźnika. Dzięki zakupowi OCP odpowiedzialność finansowa może zostać przeniesiona na firmę ubezpieczeniową w przypadku wystąpienia szkody. Może funkcjonować w spedycji krajowej i międzynarodowej.
Pomoc eksperta
Warto skorzystać z pomocy fachowca ubezpieczeniowego. Doradzi najlepsze warunki ubezpieczenia OC przewoźnika. Można przygotować wiele wersji ofert i kierować je do przewoźników generujących przychody z działalności spedycyjnej. Operatorzy z przychodami do 2 mln zł i ci z przychodami powyżej 2 mln zł dzielą się na dwie grupy.
Jest też grupa operatorów, którzy mogą być zainteresowani kupnem OCP. Chodzi o przewoźnika korzystającego z autobusu o masie do 3,5 tony. Każda wycena przygotowana przez ekspertów uwzględnia specyfikę branży i zawiera obowiązkowe rozszerzenia na określone rodzaje transportu.
OCP nadaje się do samochodów osobowych o ładowności do 3,5 tony
Tacy operatorzy często mają specjalne ceny. Mają najlepszą ochronę w atrakcyjnej cenie. Niektóre oferty gwarantują taki sam zasięg, obejmujący przesyłki krajowe i międzynarodowe, a także przewozy kabotażowe na terenie UE. Dzięki odpowiedniej konstrukcji oferty OCP najlepiej zabezpiecza interesy przewoźnika. Przewoźnicy mogą też sporo zaoszczędzić na składkach ubezpieczeniowych. Jest to szczególnie ważne, biorąc pod uwagę, że składki mogą sięgać nawet 1500 zł.