Ile trwa pozycjonowanie – współcześnie, jeżeli chcemy, aby nasza firma zaistniała w sieci internetowej i była rozpoznawalna, a przede wszystkim, aby nasza strona internetowa była szybko wyszukiwana przez wyszukiwarki, to nie wystarczy tylko i wyłącznie, aby strona internetowa była dobra, z punktu widzenia graficznego i funkcjonalności. Przede wszystkim strona taka musi być dobrze wypozycjonowana.
Na pozycjonowanie witryny lub strony składa się oczywiście przynajmniej kilka czynników. Warto to tutaj zgłębić, w jaki sposób możemy sprawić, aby nasza strona była szybko wyszukiwana w wyszukiwarkach internetowych oraz powiemy sobie, ile to może trwać.
Dobra strona internetowa to podstawa
Oczywiście nigdy nie będzie tak, że zła strona internetowa, która tylko i wyłącznie będzie dobrze wypozycjonowana, będzie znajdować się na samej górze wyszukiwań w wyszukiwarce takie jak Google. Strona internetowa musi być dobra, czyli musi być ładna graficznie, musi być funkcjonalna, czyli innymi słowy ludzie, którzy będą tę stronę odwiedzać, muszą jej dawać wysokie noty, co oczywiście w wyszukiwarce jest również odnotowywane.
Pozycjonowanie strony – adres www
Sporą rolę w tym, aby strona była wypozycjonowana oczywiście odgrywa adres www naszej strony internetowej. Jest to sprawa dość istotna, ponieważ są oczywiście adresy lepsze i gorsze, czyli takie, które lepiej lub gorzej zapadają w pamięć oraz takie, które w większym lub mniejszym stopniu, są powiązane na przykład z nazwą naszej firmy.
Dobrym przykładem tego typu sytuacji, jest na przykład francuski operator sieci komórkowej, który wszedł do Polski i jego strona internetowa, nazywa się dokładnie tak samo, jak nazwa operatora, ale musimy tutaj oczywiście przytoczyć sytuację, kiedy to operator ten, musiał tę stronę kupić, ponieważ zanim wszedł na polski rynek, to domena, pod którą chciał mieć stronę internetową, była już przez kogoś zajęta. Zresztą ta transakcja jest jednym z modelowych przykładów tego, że możemy zarabiać po prostu na stronach internetowych. Operator ten zapłacił naprawdę dużo, bo opłacało mu się to.
Pozycjonowanie SEO strony internetowej
Pozycjonowanie strony internetowej pod kątem SEO jest to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod na to, aby nasza strona pokazywała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Różne reguły oczywiście mogą dotyczyć różnych wyszukiwarek. Czyli tak na przykład, jeżeli strona jest pozycjonowana pod Google, to może mieć dużo gorsze wyniki wyświetleń na przykład w takiej wyszukiwarce jak Yahoo, aczkolwiek warto podkreślić, że gorsze wyniki to nie oznacza, że pozycjonowanie pod kątem Google, jest całkowicie bezużyteczne w innych wyszukiwarkach.
Aby zobaczyć jak można dobrze wypozycjonować stronę, musielibyśmy cofnąć się nieco wstecz. Kiedyś wyszukiwarka Google działa w zasadzie trochę randomowo, czyli wpisując daną frazę, mogliśmy właściwie wyszukać każdą dowolną stronę, która się z tą frazą wiązała. Z czasem jednak wprowadzono różnego rodzaju udoskonalenia.
Jednym z takich pierwszych dość prymitywnych udoskonaleń, było wyszukiwanie strony internetowej po tym, jak dużo słów kluczowych wpisanych w wyszukiwarce, zawierała w treściach, które na tej stronie były. O ile pomysł nie był wcale taki zły, to rynek zareagował na to w taki sposób, że zaczęto na stronach publikować całą masę treści, totalnie bezużytecznych, które zawierały w sobie pożądane słowa kluczowe. Od tamtego czasu zmieniło się przede wszystkim to, że algorytmy Google, są w stanie weryfikować treści, które na stronie są zawarte pod kątem ich jakości. Nasza strona będzie dobrze pozycjonowana, jeśli będziemy mieli dużo słów kluczowych, ale umieszczonych w tekstach wysokiej jakości oraz merytorycznych.
Ile może trwać pozycjonowanie strony internetowej?
Czas, w jakim pozycjonujemy strony internetową oraz koszty związane z tym, to w zasadzie pytania, które posiadają bardzo podobną odpowiedź. Tak naprawdę nikt nie jest w stanie zagwarantować nam tego, ile pozycjonowanie będzie kosztowało oraz nikt nie zagwarantuje nam, ile czasu zajmie nam porządne wypozycjonowanie strony. Możemy jednak określić w jakich branżach, czy jakie firmy, mogą być wypozycjonowane łatwiej, a jakie mogą być wypozycjonowanie trudniej.
Takim przykładem jest na przykład porównanie dwóch firm. Jedna z firm działa w sektorze, w którym jest wysoka konkurencja, gracze są duzi oraz konkurenci wykładają dość spore sumy na to, aby to pozycjonowanie utrzymywać. Z drugiej strony mamy firmę, która jest firmą niewielką, działa w dość specyficznej branży, w której konkurencja jest niezwykle mała, a na przykład na rynku lokalnym w zasadzie jej nie ma. W takiej sytuacji wypozycjonowanie strony internetowej jest niezwykle łatwe oraz proste. Właściwie nie będzie ono generowało zbyt dużych kosztów i w wielu przypadkach, jeśli wiemy jak to zrobić, możemy spróbować zrobić to samodzielnie. W tym pierwszym przypadku niestety, ale będzie to po pociągało za sobą dość spore koszty i najprawdopodobniej, potrwa na przykład kilka miesięcy. Niemożliwe jest wręcz wykonać to samodzielnie.