Content marketing co to jest – to inaczej marketing treści i długofalowa strategia marketingowa, której celem jest przyciągnięcie docelowej grupy odbiorców, zatrzymanie już istniejących i budowanie relacji opartych na zaufaniu. Aby osiągnąć swoje cele, specjaliści seo tworzą i rozpowszechniają odpowiednie treści. Ważne jest, aby ludzie rozumieli, co jest im oferowane, jakie unikalne cechy posiada produkt, jacy ludzie z nim pracują, dla kogo jest wykonywany, jak z niego korzystać.
Cele marketingu treści
- Generowanie leadów.
- Wzrost grupy docelowej.
- Zwiększenie zaangażowania klientów.
- Zwiększenie świadomości marki.
- Przyciąganie ruchu w wyszukiwarce Google.
- Reaktywacja klientów pasywnych.
- Wzrost lojalności.
Cele w content marketingu są bezpośrednio związane z cyklem zakupowym. Dlatego na każdym etapie będą inne.
Etapy cyklu zakupu:
- Świadomość problemu.
- Znalezienie rozwiązania.
- Namysł – zakup.
Po ustaleniu celów należy zdefiniować kluczowe wskaźniki wydajności.
Często używane wskaźniki:
- Liczba odwiedzających witrynę.
- Czas spędzony na każdej stronie.
- Współczynnik odrzuceń.
- Komentarze i polubienia.
- Liczba postów udostępnionych w mediach społecznościowych.
- Konwersje i transakcje.
- Ważne jest również wyznaczenie celów dla wskaźników wydajności.
W ten sposób możesz zobaczyć postępy i poprawić zawartość. Regularnie analizuj wskaźniki wydajności i poprawiaj jakość treści. Takie podejście poprawi relacje z grupą docelową, zwiększy zaangażowanie i zwiększy dochody.
Jak prowadzić skuteczny content marketing?
- Zbadaj swoją grupę docelową.
- Napisz plan treści.
- Dostarczaj wysokiej jakości treści.
- Używaj różnych rodzajów treści.
- Twórz chwytliwe nagłówki.
- Zoptymalizuj swoje treści.
- Dostosuj swoją witrynę do urządzeń mobilnych
Zbadaj swoją grupę docelową
Tworzenie treści ze względu na treść to nieudana taktyka. Powiększanie listy mailingowej również nie gwarantuje sukcesu. Musisz poznać swoich potencjalnych klientów, ich potrzeby i zainteresowania. Zrób swoje badania. Zbierz jak najwięcej cennych informacji. Poznaj wiek klientów, zawód, status społeczny, wykształcenie, miejsce zamieszkania, hobby, preferencje. Twórz treści, które będą interesujące dla Twojej grupy docelowej i pomogą rozwiązać istniejące problemy.
Sprawdź koniecznie:
Napisz plan treści
Aby osiągnąć swoje cele i utrzymać zaangażowanie potencjalnych nabywców, utwórz plan. Uwzględnij potrzeby i zainteresowania klientów. Udziel odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Planowanie oszczędza czas, pomaga uniknąć powtarzających się treści i pozwala skupić się na wykonywanych zadaniach.
Dostarczaj wysokiej jakości treści
O jakości treści decydują 3 czynniki: oryginalność, niepowtarzalność i wartość. Najlepszą opcją jest oryginalna treść oparta na Twoim wyjątkowym doświadczeniu. Czasami przepisywanie wysokiej jakości treści jest dopuszczalne. Jeśli chodzi o liczbę publikacji, nie ma jednej odpowiedzi, która pasowałaby do wszystkich. Nigdy nie zaniedbuj jakości na rzecz ilości.
Używaj różnych rodzajów treści
To stwierdzenie często wprowadza w błąd początkujących. Długi przewodnik czy krótka lista kontrolna? Użyj obu opcji: długich lektur i krótkich notatek. Takie podejście zoptymalizuje zawartość dla Google i zwiększy zaangażowanie użytkowników. Ponadto połącz różne kanały komunikacji.
Pozycjonowanie seo
SEO to podstawa promowania dowolnych treści. Wyszukiwarki dokładnie analizują witryny pod kątem zgodności z żądaniami użytkowników. Po prostu pisz artykuły, które odpowiadają na pytania klientów i zaspokajają ich potrzeby. Aby wybrać temat, poznać częstotliwość lub konkurencyjność zapytania, specjaliści SEO korzystają z narzędzi takich jak Google Keyword Planner, Google Analytics, Google Search Console. Pomogą Ci przeanalizować strony witryny, znaleźć pomysły na artykuły i zidentyfikować odpowiednie słowa kluczowe.
Dostosuj swoją witrynę do urządzeń mobilnych
Według Google ponad 51% procent użytkowników znajduje produkt lub usługę za pośrednictwem swoich smartfonów. Dlatego, aby nie stracić klientów, dostosuj treści do urządzeń mobilnych. Czas wyznaczyć cele, stworzyć odpowiednią treść i zmierzyć wyniki. Pamiętaj! Content marketing przyciąga nowych użytkowników, zamienia publiczność w kupujących, a kupujących w lojalnych klientów.
Dla kogo jest content marketing?
Z marketingu treści może korzystać każdy, kto chce rozwijać swój biznes i zdobyć więcej zamówień. Jest odpowiedni dla tych, którzy sprzedają usługi intelektualne, złożony sprzęt, analitykę, badania, projektowanie oraz inżynierię. Świetnie sprawdza się również dla startupów, zwłaszcza jeśli wypuszczają produkt, którego jeszcze nie ma na rynku. Jednak trudno z niego korzystać na przesyconym rynku, gdzie powstało już wiele artykułów na różne tematy. Nie jest to łatwe zadanie, a żeby odnieść sukces, trzeba stworzyć własną, wysoce wyspecjalizowaną niszę, w której nie będzie konkurencji. Zwróć się do specjalistów SEO którzy wyniosą Twój produkt na szczyt wyszukiwarki Google.
Aby content marketing działał, nie wystarczy zrozumieć tylko produkt, trzeba też zrozumieć ludzi, dla których ten produkt jest tworzony: jak żyją, ile mają lat, czy piją rano kawę, czy wolą wczesny jogging, czy oglądają telewizję. A może Twój klient chce szczoteczki do zębów, która nie rysuje dziąseł lub boi się utraty pieniędzy podczas inwestowania? Jeśli zrozumiesz tę potrzebę, będziesz w stanie prawidłowo wypozycjonować swój produkt lub usługę, porozmawiasz z konsumentem poprzez produkt, zdobędziesz jego zaufanie i w efekcie sprzedaż.